Δημοτικό Συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών: Ομόφωνο ψήφισμα ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Πίσω στα Νέα
Αρχική

/

Ενημέρωση

/

ΝΕΑ

/

Δημοτικό Συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών: Ομόφωνο ψήφισμα ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

18 Σεπτεμβρίου 2024

Δημοτικό Συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών: Ομόφωνο ψήφισμα ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Tο σώμα εκφράζει την αντίθεσή του στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας, ζητά την άρση των συγχωνεύσεων και γενναία αύξηση των δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση

Την αντίθεσή του στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας για συγχωνεύσεις χιλιάδων τμημάτων σχολείων της Πρωτοβάθμιας αλλά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση σε όλη τη χώρα εκφράζει το δημοτικό συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών.


Όπως αναφέρει σε ομόφωνο ψήφισμά του, το οποίο εγκρίθηκε στην 33η τακτική συνεδρίαση του 2024 που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου, από την απόφαση η οποία στρέφεται ευθέως κατά της δημόσιας Παιδείας επηρεάζονται δεκάδες τμήματα και στον δήμο Νεάπολης-Συκεών.


Το δημοτικό συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών στέκεται απέναντι σε αυτές τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές μεθόδους του υπουργείου και ζητά εκτός από την άρση των συγχωνεύσεων, την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία και τη γενναία αύξηση των δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση.


Ολόκληρο το ψήφισμα έχει ως εξής:


Το δημοτικό συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών εκφράζει την αντίθεσή του σε μία ακόμη αιφνιδιαστική απόφαση του υπουργείου Παιδείας που εφαρμόστηκε και στρέφεται ευθέως κατά της δημόσιας Παιδείας.


Οι συγχωνεύσεις χιλιάδων τμημάτων σχολείων της Πρωτοβάθμιας αλλά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση σε όλη τη χώρα μεταξύ των οποίων δεκάδων τμημάτων στον δήμο μας με στόχο την εξοικονόμηση πόρων, υπονομεύουν ην εκπαιδευτική διαδικασία και σαμποτάρουν τη προσπάθεια των μαθητών για συνεχή πρόοδο.


Φυσικά και το αρμόδιο υπουργείο δεν λαμβάνει υπόψη του τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν δεκάδες μαθητές, τις γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ, τα τμήματα ένταξης ή τις εγκρίσεις παράλληλης στήριξης.


Το δημοτικό συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών στέκεται απέναντι σε αυτές τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές μεθόδους του υπουργείου που οδηγούν στη δημιουργία πολυπληθών και μη λειτουργικών τμημάτων και αντιβαίνουν στη νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα για κάθε μαθητή μεταξύ άλλων και για υγειονομικούς λόγους.


Ειδικά στο δήμο Νεάπολης-Συκεών κόβονται 7 επιπλέον τμήματα στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και αναστέλλεται η λειτουργία του νηπιαγωγείου Ευαγγελίστριας, ενώ στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πολλά τμήματα συγχωνεύονται σε 26άρια και 27άρια. Την ίδια στιγμή δεν έχει διασφαλιστεί από την Περιφέρεια η μετακίνηση με λεωφορεία των μαθητών στα 2ο και 4ο δημοτικά σχολεία Πεύκων και στο 2ο δημοτικό σχολείο Αγίου Παύλου για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.


Επειδή στο δήμο μας δίνουμε προτεραιότητα στη δημόσια εκπαίδευση, εκτιμούμε ότι όλες οι παραπάνω ενέργειες του υπουργείου λειτουργούν σε βάρος της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επιβαρύνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Γι’ αυτό το λόγο ζητάμε:


·Να αρθούν όλες οι συγχωνεύσεις από το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.


·Να εγκριθούν οι αναπτύξεις των τμημάτων με βάση τις προτάσεις των σχολείων του δήμου μας(2ο Γυμνάσιο Συκεών, ΕΠΑΛ Νεάπολης-Γ’ τάξη βοηθών φαρμακείου, 5ο Γυμνάσιο Νεάπολης-3ο τμήμα στη Β’ τάξη).


·Να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία και να μπει φρένο στις περικοπές διορισμών εκπαιδευτικών που αφήνουν τις τάξεις χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό με αποτέλεσμα τη συνεχή υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.


·Να μειωθεί ριζικά το ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα.


·Να σταματήσει η συνεχής υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, που έχει δημιουργήσει ένα εκρηκτικό κλίμα στα σχολεία


·Να δοθούν γενναίες αυξήσεις στις δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση.


·Να παρέχεται στα παιδιά μας δημόσια παιδεία ανάλογη των σύγχρονων αναγκών έτσι ώστε να διασφαλίζεται η απαραίτητη σταθερότητα του σχολικού περιβάλλοντος που οδηγεί στην ομαλή μαθησιακή διαδικασία και αποτρέπει περαιτέρω προβλήματα μεταξύ των μαθητών στις περίπλοκες εποχές που ζούμε.